KİM DOST?


Benim adım Ahmet. Gazze’liyim. Burası benim evim. İnsan evinde güvende hisseder, zor anlarda evine dönmek ister değil mi? Ben evimde güvende değilim, evimde korku var artık…

Her gün patlamalar duyuyorum. Bombalar düşüyor, evler yıkılıyor ve insanlar paramparça oluyor. Annem, babam ve kardeşlerimle birlikte, büyük bir tehlike altında yaşıyoruz. Her an başımıza bir bomba düşer korkusuyla uyuyamadığımız günler oluyor. Yastıksız yatmaya alıştım, üzerimde bir çatı olmayışına da…

En çok okulumu ve arkadaşlarımı özledim. Bir de bayram sabahlarını… Her şeyin savaş öncesine dönmesini isterdim. Arkadaşlarımdan kimler hayatta, ya da öğretmenlerimden bilmiyorum… Herkes az ya da çok zarar gördü. Arkadaşlarımın çoğu, ailelerini kaybetti veya yaralandı. Her gün, kaybettiklerimizin acısına bir yenisini ekliyoruz. 

Elektrik ve su yok, temel ihtiyaçlarımızı bile karşılamakta zorlanıyoruz. Yaz aylarının gelmesiyle birlikte susuzluk bizim için en zoru oldu. Sıcaktan bunaldığımda bir nehrin içinde yüzdüğümü hayal ediyorum, su tertemiz ve berrak hem de buz gibi…

Bazen günlerce yiyecek bulamıyoruz. Hangi otların yenilebilir olduğunu öğrendim. Çok aç kaldığımızda ağaç yaprakları ve otlarla besleniyoruz. Karnımdan gelen gurultuyu bastırmak, anneme duyurmamak için uğraşıyorum. Ben on iki yaşındayım dayanabiliyorum ama küçükler için her şey daha zor.  İşte böyle zamanlarda kim dost kim düşman açığa çıkıyor. Bizi en çok yaralayan da dost bildiklerimizin sessizliği oluyor… 

Benim adım Ahmet, ben Gazzeliyim, Gazze benim evim. Benim elimden evime giren düşmana sapanla taş atmak geliyor ve onu yapıyorum. 

Peki, siz bu zulmü bitirmek için neler yapıyorsunuz? 

&

Her insan bu hayatta mutlu ve başarılı olmak ister. 

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" ; insanın amacını amaç edinen bir gerçeklik ilmidir. 
Doğru karar alabilmek, doğru seçimler yapabilmek için insanı açık bir bilince yönlendirir. Problemlerin gerçek çözümlerine yönelik stratejiler verir.
"Kim Kimdir" ile başlayan, "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları; insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

"İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri, en büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi. 
Aynadaki kişi...
Tek başına neler yapabileceğini keşfet!" 
Yahya Hamurcu

Yorumlar

  1. Çok içten bir yazı kaleminize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  2. Belki Ahmed'in sesini dünyaya duyursak, basit de olsa yararlı olabilir. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ahmet’e ve Ahmet gibi birçok insana, Gazzeliye yaşattıkları bu vahşetin hesabını Rabbim eninde sonunda soracaktır. Dualarımız onlarla🤲🏻.

    YanıtlaSil
  4. Bu zulmü duyurmak için neler yapıyoruz???????????

    YanıtlaSil
  5. Peygamber ambargo döneminde ne yaşadıysa.. aynısını yaşıyorlar.. onların kazanacakları kesin.. Peki ya biz?

    YanıtlaSil
  6. İnsan ne acayip, okurken utanıyor, bir daha hatirlayana kadar. Ya da üzülüyorum deyip yüz çeviriyor...en azından utanacak kadar gündemde tutmak duada yer ayırmak...

    YanıtlaSil
  7. Kaleminize sağlık, çok samimi bir yazı.
    Gerçeğin çok acı yaşandığı yerde “Ben on iki yaşındayım dayanabiliyorum ama küçükler için her şey daha zor.” 12 yaşında, ergen olmadan bizden daha yetişkin oldular ya da olamadılar… Karınca misali sapanla savundular…
    Tüm dünyaya, dosta düşmana ders verdiler.

    YanıtlaSil
  8. İnsanlar neyi kazanarak neyi kaybetti...
    Neyi kaybederek neyi kazandı aslında...
    Keşke bilselerdi...

    YanıtlaSil
  9. Gazzeli Ahmet,
    Biz mi daha güvendeyiz yada güvende olan sizmisiniz
    Size dua ediyoruz ama esas duaya ihtiyacı olan biziz..
    ALLAH bizlere basiret versin..

    YanıtlaSil
  10. İnsan mutlu olmak ister..
    EV inde huzur.

    Zulum öldürmekten daha büyük günahtır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder